سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه کشور از امروز چهارشنبه -۱۹ اردیبهشت- در مصلای امام (ره) تهران آغاز به کار کرد.

درهای مصلی به روی مخاطبان سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب باز شد

به گزارش حسین کامشاد،سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می شود.

ایرنا نوشت:بیش از دو هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند، امسال همه ناشران در فضای مسقف جانمایی شده اند و هیچ سازه از پیش ساخته شده‌ای در نمایشگاه کتاب سی و پنجم وجود ندارد، همچنین با برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه کتاب در بخش‌ ناشران دانشگاهی، آموزشی و کودک نیز شاهد افزایش فضای تخصیصی است.

۷۰ دستگاه‌ مختلف از جمله شهرداری تهران، شرکت ملی پست، مجموعه مصلی امام خمینی(ه)، بانک ملی ایران، سازمان اورژانس و آتش نشانی و …در برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب مشارکت دارند.

از دیگر تغییرات مثبت این دوره نمایشگاه افزایش اعتبار بن‌های خرید کتاب و میزان یارانه اختصاص یافته به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه است، سال گذشته بن خرید۶۰۰ هزارتومان بود و امسال دانشجویان و اساتید دانشگاه ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند. میزان یارانه تخصیص یافته برای اساتید دانشگاهی نیز ۸۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی پرداخت می‌شود. همچنین یارانه‌ اختصاص یافته در بخش مجازی قابل استفاده است تا مردم بدون دغدغه و طی کردن مسافت از آن بهره‌مند شوند.

مرکز پاسخگویی نمایشگاه هم با حضور ۱۰۰ پاسخگو با شماره‌های ۹۱۰۰۹۸۹۸ درباره نمایشگاه اطلاع رسانی‌های لازم را انجام می دهند. علاوه بر رسانه های داخلی، ۳۰ نفر از نمایندگان رسانه‌های خارجی با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نمایشگاه مستقر هستند. شبکه‌های اجتماعی بله و نشان نیز در جست‌وجوی ناشران و پیدا کردن کتاب‌ها به کمک نمایشگاه آمده‌اند.

نمایشگاه خدماتی همچون مشاوره‌ کتاب دارد که در بخش‌های مختلف شبستان و بخش کودک مستقر هستند و مخاطبان را برای خرید کتاب راهنمایی می‌کنند.

ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی همچنان در رواق دوم شرقی مستقرند و دارای ورودی مجزا هستند.

درهای مصلی به روی مخاطبان سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب باز شد

دیدگاهتان را بنویسید